Lagerhotellet til den moderne erhvervsdrivende
Tidligere har traditionen været, at erhvervsdrivende havde to muligheder når det kom til opbevaring: derhjemme (på kontoret) eller i et større varehus. Varehuset er ikke en billig løsning, men der har tidligere ikke reelt været et billigere alternativ, hvis man skulle have opbevaret sine ting et eksternt sted – ikke før lagerhotellet kom til. Her kan du læse lidt om fordelene og ulemperne ved et lagerhotel.
Fordelene ved et lagerhotel
Der er ét nøgleord når det kommer til fordelene ved et lagerhotel: pris. På et lagerhotel betaler du nemlig kun for de kvadratmeter af opbevaring som du har brug for, og du kan dermed komme helt ned i pris – faktisk helt ned i lidt over 100 kr. om måneden, hvis du f.eks. kun mangler en enkelt kvadratmeter til et par kasser. Bindingsperioderne er desuden typisk korte i et lagerhotel, hvilket giver god fleksibilitet ift. f.eks. sæsonpræget opbevaring. Sidst men ikke mindst får du et trygt sted til opbevaring af dine ting, som også er kontrolleret og klimareguleret.
Lagerhotellet er ikke for alle
Man bør dog være opmærksom på ulemperne ved at bruge et lagerhotel. Det smarte ved et lagerhotel er som sagt, at du kan få så lidt plads som du har brug for og dermed ikke behøver at betale en formue for plads, du ikke behøver. Hvis du derimod faktisk har brug for en stor mængde af plads, kan et lagerhotel sjældent betale sig. Du har heller ikke døgnadgang til et lagerhotel, så hvis du ønsker helt fri adgang til dine ting, får du det ikke hos et lagerhotel.
Lagerhotellet er altså til virksomheden, som ønsker fleksibel og billig plads til opbevaring af ting, de ikke selv kan have på egen adresse. Dupont Flytning har lagerhotel i København til både private og erhverv, som kan fungere som både privat og midlertidig opbevaring.